Introductie

Op deze pagina is informatie te vinden over alles omtrent mijn leven als wielrenner. Het bevat de laatste informatie en uitslagen mede als wedstrijdprogramma's en materiaal dat ik gebruik.

Ik ben Matthijs Eversdijk, wielrenner bij D.R.C. de Mol. Sinds ongeveer 2006 doe ik aan mountainbiken. Vanaf 2014 ben ik begonnen met de combinatie van mountainbiken en wielrennen. In de jaren 2011-2014 heb ik voor het Cube-Nutswerk mtb team gereden. Voor seizoen 2015 maak ik de switch naar het wielrennen bij de club D.R.C. de Mol.

Heb je vragen of opmerkingen, schroom dan niet mij een mailtje te doen via matt.eversdijk@gmail.com of contact mij via facebook.

donderdag 17 juli 2014

Vuelta a Zamorra

Proloog, 2,8km, 150hm.
In 2 dagen waren we rap van Nederland naar Zamorra gereisd. Langzaam liep het getalletje dat de temperatuur aangaf op totdat we met een graag of 38 aankwamen bij het hotel.

De eerste dag was er een korte proloog. Na verkenning van het parcours bleek dit geen sinecure te worden. Starten bovenop in het dorpje, korte afdaling, korte klim, lange snelle technische afdaling en een enorm steile en relatief lange slotklim over beroerd wegdek. Normaal gezien zou een 28 vanachter noodzaak zijn, maar om te voorkomen dat ik te veel snelheid zou verliezen er toch maar een 25 op gelegd.
Ik zou als laatste van de ploeg starten om 20:18. Flink laat, dus veel tijd te doden. Vooral veel gedronken en een goede lange warming up gedaan. Er waren nog 2 mannen die na mij zouden starten, dus het resultaat zou snel duidelijk zijn. Tristan had de snelste tijd van ons op dat moment met 3:35.

Ik was goed weg en maakte geen foutjes in de eerste afdaling. De klim erna kon ik ook goed op tempo pakken. Daarna was een afdaling over een brede weg met goed asfalt waar de km teller tot 65.5 opliep. Hierna volgde een slecht stuk met Spaanse kasseien waar de snelheid wat terug liep.
Met een scherpe rechtse bocht stuurde je dan de slotklim op die gelijk zo’n 15 tot 18% was. Dat je jezelf zou opblazen was vanzelfsprekend, en door de extreme hitte (rond de 37C) was je mond zo droog dat het leek alsof je net een hap kaneel had genomen. Met pijn en moeite kwam ik boven met de 7de tijd op het bord die stond voor 3:25. De twee mannen na mij kwamen er niet overheen en de 7de plaats bleef dus staan!
Zeer tevreden kon ik gaan uithijgen. Het tijdsverschil is nog minimaal, dus veel effect zal dit nog niet hebben op het uiteindelijke klassement. Toch ga ik ervoor om zo hoog mogelijk te blijven staan in de komende dagen.

video



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen